|

تاپ توریسم

تاپ توریسم

تاپ توریسم ، وب سایت جامع گردشگری ایران و جهان

09125343912
Email: [email protected]

تاپ توریسم
تهران - خیابان ولی عصر

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • استانها
    • .
      • گیلان
      • مازندران
      • لرستان
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
    • .
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
    • .
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
    • .
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • تهران
  • آثار باستانی و تاریخی
  • گردشگری طبیعت
  • هنر و صنایع دستی
  • گردشگری بین الملل
  • گردشگری سلامت
  • سایر موارد
    • فرهنگ و رسوم
    • گردشگری شهری
    • گردشگری ورزشی
    • گردشگری زیارتی
    • گردشگری مناطق جنگی
    • دانش و اطلاعات گردشگری
    • اخبار گردشگری و میراث فرهنگی
    • گالری تصاویر
    • گالری ویدئو
    • همکاری با تاپ توریسم
    • تبلیغات
رزرو آنلاین
هتل
  • خانه
  • اخبار گردشگری و میراث فرهنگی
  • دیجیتال‌سازی، عامل تغییر در کسب و کارهای گردشگری
آذر ۲۴, ۱۳۹۸

دیجیتال‌سازی، عامل تغییر در کسب و کارهای گردشگری

دیجیتال‌سازی، عامل تغییر در کسب و کارهای گردشگری

توسط Top2 / چهارشنبه, 09 اکتبر 2019 / منتشر شده در اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, گروه2
ایده های استارتاپی گردشگری

اخبار گردشگری و میراث فرهنگی

کسب و کارهای گردشگری

با نگاهی به کسب و کارهای گردشگری ، ایجاد مشاغل درحوزه گردشگری مناطق مختلف جهان و مقایسه آن با سایر مشاغل، تاثیر گردشگری بر تحول و پیشرفت جوامع میزبان و محلی را نسبت به سایر مشاغل بر همگان اشکار می کند. در سال ۲۰۱۸ بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری بیش از ۱۳ درصد مشاغل جهان یعنی حدود ۳۳۰ میلیون نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف گردشگری اشتغال داشته اند. براین اساس مبلغی بالغ بر هزار و ششصد میلیارد دلار را نصیب کشورها کرده است.

دیجیتال‌سازی فرایندها، عامل تغییر و تحول بسیاری در سبک تجارت و کسب و کار در زمینه گردشگری شده است. به گونه ای که گردشگر را از عنصری منفعل، به کنشگری کلیدی در فرایند گردشگری تبدیل کرده است.

 منوچهر جهانیان، رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد نوشت: لزوم توجه به اهمیت و توسعه فعالیت‌های گردشگری در عرصه بین الملل و اثرگذاری بر فعالیت های‌ فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و امنیتی در کشور های مختلف جهان، جامعه محور بودن، و تاثیرگذاری گردشگری بر ایجاد اشتغال و کارافرینی و توانمندسازی جوامع میزبان و محلی بواسطه بهره مندی از توسعه فعالیت های گردشگری؛ بویژه توسعه فعالیت‌های اقتصادی گردشگری، باعث شده تا سازمان جهانی گردشگری(unwto) روز ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۹ را «گردشگری و اشتغال، آینده بهتر برای همه» بنامد.

امروزه گردشگری یکی از محورهای مهم و تاثیر گذار بر توسعه در مناطق مختلف جهان است همچنین گردشگری از اولویت ها و سیاست های اصلی دولت ها برای رونق کسب و کارهای پایدار و محور کلیدی اشتغال و کارافرینی در جهت درامد ارزی و رونق اقتصادی است. لازمه آن تبدیل منابع گردشگری به محصول و در کنارش برنامه ریزی جامع و هدفمند برای معرفی و بازاریابی وتعامل با سایر کشورها، به ویژه کشورهای بازار هدف با اتکا به منابع درونی و بکارگیری منابع انسانی متخصص و متعهد و مسئولیت پذیر در بخش های متنوع گردشگری است.

توجه به بهره مندی از فناوری های نوین و به ویژه اینترنت، موجب بروز تغییرات چشمگیری در شیوه های سنتی سفر و گردشگری شده است. دیجیتال سازی فرایندها، عامل تغییر و تحول بسیاری در سبک تجارت و کسب و کار در زمینه گردشگری شده است. به گونه ای که گردشگر را از عنصری منفعل، به کنشگری کلیدی در فرایند گردشگری تبدیل کرده است.

فناوری های نوین هزینه های سفر را به طرز قابل توجهی کاهش داده، کیفیت و بهره وری سفر را افزایش داده است. در حقیقت سفر ارزان قیمت یکی از مطلوب ترین شیوه های سفر برای نسل جوان کنونی است. نسلی با امکانات و منابع محدود اما دانشی گسترده و دسترسی نامحدود به فناوری و اطلاعات، نیازها،خواسته ها و سلایق در حال تغییر همین نسل است که امروزه شرکتها و کسب و کارها را وادار به اتخاذ شیوه های نوآورانه و رقابت تنگاتنگ برای افزایش خدمات با کیفیت و بهره وری کرده است. امروزه خواسته مشتریان پاسخگویی به نیازهای در حال رشد آنهاست و این پاسخگویی از طریق تکنولوژی، بیش از گذشته میسر است.

امروزه کسب و کارهای گردشگری با بهره مندی از این تکنولوژی توانایی شناسایی بهینه نیاز کاربران را دارند. موفق ترین کسب و کارهای گردشگری، همواره کاربران خود در فضای مجازی را رصد کرده و برای ان اهمیت ویژه ای قائل هستند. از سوی دیگر دولتها و قانونگذاران نقش بسزایی بر تسریع روند رشد تکنولوژی و نهادینه سازی آن در جوامع دارند.

قوانین و مقررات اعم از قوانین بازدارنده و یا تسهیلگر و تسریع کننده اثرات انکارناپذیری بر روند سرعت تغییرات خواهد داشت که می تواند نقش و اهمیت بسیار تاثیر گذاری بر اشتغال و کارآفرینی گردشگری ایفا کند. گردشگری الکترونیک به معنای دیجیتالی کردن تمامی فرایندها و زنجیره های ارزش در صنعت گردشگری است که هدف آن، افزایش اثربخشی و بهره وری کسب و کارهای فعال در حوزه گردشگری است. به لطف پیشرفتهای تکنولوژیک، کمتر مقصد یا جاذبه گردشگری ناشناخته باقی خواهد ماند. گردشگران قادرند در مدت زمانی بسیار کوتاه تر از گذشته، مرزها را درنوردیده و از یک سوی زمین به سوی دیگر آن سفر کنند.

فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی

فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی

اهمیت فن آوری های دیجیتالی در گردشگری، ارئه فرصت های خلاق و نوآوری وآماده سازی وتبدیل چالش ها و تهدیدها به فرصت های در جهت رفع نیاز نسل کنونی بشر بواسطه بستر سازی وتوسعه فعالیت های گردشگری است که اشتغال و کارافرینی در سایر مشاغل وابسته به گردشگری را تسریع می بخشد. استفاده از این فناوری مشاغل جدید و نوظهور را خلق کرده که با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال و درامد را نصیب جوامع میزبان و محلی خواهد کرد.

روز جهانی گردشگری فرصتی منحصر به فرد برای بالابردن آگاهی از مشارکت واقعی و بالقوه گردشگری در توسعه پایدار است. این روز و برپایی جشن جهانی با شعار”گردشگری و اشتغال،اینده بهتر برای همه” به میزبانی کشور هندوستان و متناسب با ان برپایی جشن روز جهانی گردشگری در همه کشور ها و به تبع ان در کشور عزیزمان ایران سرفراز فرصتی را فراهم را فراهم می اورد که متولیان و دست اندرکارن و ذینفان گردشگری به لزوم اهمیت و تاثیرگذاری ان در بخش های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی واقتصادی و زیست محیطی بیشتر آشنا شده و با اتکاء به ظرفیت ها وپتانسیل های متنوع و بی نظیر ان در طول سال پیش رو برنامه های محوری را در جهت اشتغال و کارافرینی پایدار در مناطق مختلف کشور و بر اساس منابع درونی ومعرفی جاذبه های کمتر شناخته شده و یا ناشناخته اهتمام ورزند.

سازمان جهانی گردشگری بکارگیری فناوری های نوین و خلاقیت و نوآوری را به عنوان بخشی از راه حل چالش ها و همراهی سایر بخش ها با بخش گردشگری پایدار و مسئولیت پذیر را در راستای خلق ثروت و اشتغال پایدار و بهره مندی مردمان جوامع میزبان و محلی در راستای فقر زدایی و رفع محرومیت برای بومیان مناطق مختلف جهان می داند.که بایستی مورد توجه جدی دولت ها، سیاستگذاران، تصمیم گیران و برنامه ریزان حوزه گردشگری قرار گیرد.

توجه به نوآوری و خلاقیت در فعالیت های توسعه گردشگری فرصت هایی را برای بهبود بخشیدن به مشارکت ،توانمندسازی جوامع میزبان و محلی ومدیریت منابع کارآمد در کنار سایر اهداف همانند؛ ایمنی وامنیت ، بهداشت وکار آفرینی و حفاظت و صیانت از محیط طبیعی و فرهنگی را در دستور کار توسعه پایدار قرارخواهد داد.

انتظار می رود با برنامه ریزی جامع و هدفمند در حوزه گردشگری با توجه به شعار محوری روز جهانی گردشگری با حضور و همراهی بخش های دولتی و خصوصی توسعه فعالیت های گردشگری در راستای پایداری گردشگری، مشکلات زیست محیطی را کاهش داده، منافع پایدار در راستای کارافرینی و اشتغال مولد در گردشگری را به همراه آورد.

منبع:مهر

تاپ توریسم ، وب سایت گردشگری ایران

 این خبرها را از دست ندهید??

۱۴ داستان از گردشگری ایران مورد تایید UNWTO قرار گرفت

کتاب راهنمای جغرافیایی سنگ نوشته های پهلوی استان فارس

آیا باید مناطق بکر گردشگری را معرفی کرد؟

آنچه درباره پیاده‌روی اربعین باید بدانیم

 

 

تگ‌ها سازمان جهانی گردشگری, سایت گردشگری ایران, صنعت گردشگری, کسب و کارهای گردشگری, گردشگری دیجیتال

بیشتر بخوانید

“بیگ دیتا” در مجارستان رونمایی شد
سهم تو از تنهایی من
ویدئو / سهم تو از تنهایی من
رتبه ۹۴ ایران را تکان دهیم

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نظرات

  • فيلم آموزش gmat در بانک اطلاعات فعالان مد و لباس به‌روز می‌شود
  • خرید سرور مجازی در سه شهر ترکیه در لیست گرانترین مکان های توریستی جهان جای گرفت
  • یعقوب خانی نوجه ده در دره پیغام از شمال تا جنوب كلیبر
  • فرناز در بلندترین هتل جهان آماده افتتاح است + عکس
  • saeed در مراکز خرید لوکس در دنیا ، مرکز خرید بوادی در العین
  • GET SOCIAL
تاپ توریسم

تمام حقوق مادی و معنوی برای تاپ توریسم محفوظ می باشد. طراحی و اجرا: تسنیم.

TOP